-->

🞂 ▶
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesinin Bulgaristan irtibat bürosu açıldı



Birçok ülkenin örnek aldığı Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi çağdaş çok ortamlı eğitim modelini tüm dünyaya sunmaktadır. Türkiye’nin tüm bölgelerinde, Batı Avrupa’da, Balkanlar’da, Azerbaycan’da ve Kıbrıs’ta yaşayan ve sayıları 1.5 milyona yaklaşan öğrencilere kaliteli eğitim hizmeti vermektedir. Bu nedenle Anadolu Üniversitesi GLOBAL bir kampüse sahiptir ve dünyanın MEGA üniversitelerinden biridir.

Bu fakülteye bağlı Bulgaristan’ın Filibe kentinde bulunan irtibat bürosunun soydaşlara ve Türkçe bilen herkese eğitim hizmeti vermek üzere açılış töreni düzenlendi.

Törene, T.C. Filibe Başkonsolosu Şener Cebeci’nin yanı sıra, Muavin Konsolosları Gürler Gürsoy ve Ahmet Keloğlu, Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan, Rektör yardımcıları Prof. Dr. Yücel Güney, Prof.Dr. Zafer Asım Kaplançıklı, Prof.Dr. Ali Savaş Koparal, Açıköğretim Fakültesi Dekanı Prof.Dr. Kerim Banar, Dekan yardımcıları ve öğrenciler katıldı.

Filibe'nin Jelezarska sokağında bulunan merkezin açılışı Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan, Türkiye'nin Filibe Başkonsolosu Şener Cebeci ve üniversitenin öğretim görevlileri tarafından yapıldı.

Türk ve Bulgar Kültür Derneği Başkanı Fahriye Murat tüm konukları selamlayarak” Anadolu Üniversitesinin Açıköğretim Fakültesinin hizmetleri sonsuz. Dünyanın dört bir yanında eğitim fırsatı veriyor. Geçen yıldan beri Bulgaristan’da da açıköğretim fakültesinin irtibat bürosu açıldı. Bugün Anadolu Üniversitesi Rektörü Naci Gündoğan ile beraberindeki heyeti ağırlama fırsatına sahip olduk ve bu sebeple de resmi açılışını da yapmış bulunuyoruz” dedi. 

31 Ağustos 2014 tarihi itibariyle görevini tamamlayacağı T.C. Filibe Başkonsolosu Sayın Şener Cebeci, ”Biz Başkonsolosluk olarak şimdiye kadar verdiğimiz desteği bundan sonra da vermeye hazırız. Eğitim alanında Bulgaristan’da çok iyi işbirliğimiz var. Sadece Filibe’de 1000’e yakın Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı üniversite öğrencisinin yanı sıra, Veliko Tırnovo, Plevne, Eski Zağra’da okuyan öğrencilerimiz bulunmakta. Dolayısıyla bizim görev bölgemiz olarak 1500-2000 civarında Türk vatandaşı burada üniversite eğitimi görüyor. Eğitim alanındaki işbirliğimizin önemli bir ayağını bu öğrencilerimiz oluşturuyor. Eğitim alanındaki işbirliğimizin ikinci ayağını ise üniversiteler ve eğitim kurumları işbirliği oluşturuyor. Bulgaristan’da üç ayrı yerde Türkoloji bölümleri mevcut, bunlardan birisi de Filibe Paisi Hilendarski Üniversitesi’nde. Yunus Emre Enstitüsü ile Filibe Üniversitesi arasında işbirliği protokolü yanı sıra, Bulgaristan ve Türkiye’deki çeşitli üniversiteler arasında işbirliği protokolü bulunmakta, akademisyen ve öğrenci değişimleri yapılıyor. Erasmus çerçevesinde işbirliğimiz var ve Erasmus’un Türk versiyonu olarak Mevlana programı başlattık. Ayrıca üniversitelerimizin arasında çeşitli seminerler ve bilimsel paneller düzenleniyor ve dolayısıyla bizim eğitim alanından yoğun bir işbirliğimiz var. Bunların yanı sıra lise düzeyinde de işbirliğimiz, kardeş şehir ve kardeş okul ilişkileri mevcut. Şimdi artık Anadolu Üniversitesi bizim en seçkin, en büyük üniversitelerimizden birisi ve Türkiye’mizin de en hızlı gelişen, en güzel şehirlerinden birisinde olan Eskişehir’de kurulu. Eğitim alanındaki bu yoğun işbirliğimizi yeni bir boyut kazandıracak olan Eskişehir Anadolu Üniversitesi’ne hoş geldin diyorum. Umuyoruz ki, çok bereketli ve verimli bir eğitim çalışmaları olur. Filibe’deki son günlerim bunlar, biz Başkonsolosluk olarak benden sonraki arkadaşlarımız da sizin her zaman hizmetinizde olacak. Hayırlı, uğurlu olması dileğiyle” diye konuştu. 

Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan, açılış töreninde bulunan herkesi selamlayarak teşekkürlerini ifade etti. Sayın Gündoğan, Anadolu Üniversitesi’nin 56 yıla dayanan tarihine değinerek, Filibe’den sonra, Bosna Hersek ve Romanya’da da irtibat büroları açmayı planladıklarını belirtti. 

Prof. Dr. Naci Gündoğan, konuşmasında “Üniversiteler her şeyden önce evrensel kurumlardır. Biz sadece ülkemizin vatandaşlarını değil, tüm dünya vatandaşlarına hizmet sunmak istiyoruz. Eğitim hizmeti tıpkı sağlık hizmeti gibi, güvenlik hizmeti gibi çok doğal hizmetlerden ve insanların talep edeceği doğal haklardan bir tanesi. Biz sadece Türkiye sınırları içerisinde değil, yurtdışında da yaşayan ve Türkçe konuşan tüm insanlara ulaşmak istiyoruz. Şuanda yurtdışında yaşayan Türk vatandaşı ve Türk vatandaşı olmayan ve Türkçe konuşan 20 bin üzerinde öğrencimiz var. Bulgaristan’ın bizim için farklı bir anlamı var ve ülkelerimiz arasında son derece dostane ilişkiler mevcut. Siyesi, kültürel ve tarihsel ilişkilere aynı zamanda üniversitemizin de eğitim alanında katkı sağlamasını arzu ediyoruz. Burada açacağımız büro ile biz sadece açıköğretim hizmeti vermeyeceğiz, aynı zamanda Bulgaristan’daki üniversitelerle başta Erasmus, Mevlana gibi çeşitli değişim programları olmak üzere uluslar arası öğrenci ve öğretim eleman değişimi de yapmak istiyoruz. Şunu da ifade etmem gerekiyor ki, Anadolu Üniversitesi Türkiye’de ve dünyada eğitimde fırsat eşitliğine inanan ve herkese eğitim hizmeti sunmak isteyen bir üniversite. Dolayısıyla, biz herkese insan hakkı ve temel hak olarak gördüğümüz eğitimi mesafe ne olursa olsun mesafe tanımadan ulaştırma arzu ve hedefi içerisindeyiz. Belki Bulgaristan’a biraz geç geldik, keşke 5-10 yıl önce gelseydik ama Bulgaristan bizim için büyük önem taşıyor. Tarihsel, siyasi ve kültürel açıdan da büyük önem arz etmekte, dolayısıyla geç gelmemizi telafi edecek bir takım hızlı gelişimleri de engellemeyecek. Geçen sene Filibe Üniversitesiyle bir protokol imzalamıştık ve bu protokol kapsamında da Türkçe eğitimi için öğretim üyesi gönderdik ve önümüzdeki yıl da bu protokolün hükmünü devam ettireceğiz. Bu büronun açılmasında katkı sağlayan herkese, başta Başkonsolosumuza ve üniversitemizin Filibe temsilcisi Fahriye Murat’a çok teşekkür ediyorum. Bundan sonra da üniversite olarak Bulgaristan’da hizmetlerimizi tüm hızıyla sürdüreceğiz” dedi. 
Daha sonra Türk ve Bulgar Kültür Derneği Başkanı Fahriye Murat, Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan’a onurluk takdim etti. 

Son olarak Filibe Başkonsolosu Sayın Şener Cebeci geçen yıl Anadolu Üniversitesinden senfoni orkestrasının Filibe Antik Tiyatro’da çok başarılı bir konser organizasyonunu hatırlatarak, Prof. Dr. Naci Gündoğan’dan tüm Filibeliler adına benzer kültürel organizasyonları beklediklerini ifade etti. 

Sayın Gündoğan, gittikleri her yere eğitimin yanı sıra, ülkelerinin kültürünü, sosyal değerlerini ve sanatını da getirdiklerini belirtti. Bu bağlamda, geçen yıl 7 Balkan ülkesinde konserler düzenleyerek, sergi salonları da açtıklarını dile getirdi. Aynı şekilde de, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklerini de Filibe’ye getireceklerinin sözünü verdi.


Yazar: Sebahat Ahmet
Kaynak: Kırcaali haber

Benzer Krumovgrad Sayfaları

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesinin Bulgaristan irtibat bürosu açıldı için Yorum Yapın

Hiç yorum yok